Rozwój motoryzacji w latach 70

Okres 70 – 80 lata w Polsce to czas, w którym zauważalny był dynamiczny postęp w dziedzinie produkcji samochodów. Na krajowym rynku pojawiło się wiele nowych innowacyjnych pojazdów, które w dużej skali zaczęły się pojawiać na naszych drogach. Były to auta zarówno, sportowe, pojawiły się koncepcje aut rodzinnych, nawet roadstery. Powstało kilka aut prototypowych, a najwięksi Polscy producenci nadążali, a czasem i wyznaczali światowe trendy. Do produkcji zaczęto wprowadzać nowe tworzywa i rozwiązania technologiczne. Motoryzacja zadziwiała nas różnymi często kontrowersyjnymi pomysłami. Jednym z takich pomysłów pewnego koncernu było umieszczenie drzwi, a raczej można by to nazwać wejściem do samochodu z przodu auta. Auto kształtem przypominało starego Wartburga, jednak, że aby dostać się do wnętrza pojazdu należało unieść przednią maskę do góry. Niestety zdarzało się w tym okresie, że kiedy jakiś Polski producent zbudował ciekawy i nowatorski pojazd prototypowy, a jego parametry pozwalałaby na produkcję masową, to nagle nie podejmowano jego produkcji, projekt zamykano, a na zagranicznym rynku niedługo po tym, wielkie koncerny produkowały modele oparte na pomysłach Polskich inżynierów. Taki los spotkał miedzy innymi znaną dobrze każdemu Syrenę, której rekonstrukcji pewnego sportowego modelu podjęli się konstruktorzy w Polsce. Model ten był w tamtych czas odpowiednikiem drogich aut zagranicznych z najwyższej półki i oferował rozwiązania techniczne, linię i osiągi na tym samym poziomie zaawansowania.

Both comments and pings are currently closed.